DISEMINARE

MATERIAL DIDACTIC AUXILIAR

Conferința de închidere a Proiectului derulat de către Colegiul Economic ,,Anghel Rugina" Vaslui în cadrul Acreditării Erasmus + Mobilități în domeniul Educație Școlară

Pe data de 28 noiembrie 2022, s-a desfășurat Conferința de închidere pentru Proiectul derulat de către Colegiul Economic ,,Anghel Rugina" Vaslui în cadrul Acreditării Erasmus+ Mobilități în domeniul Educație Școlară, Cod acțiune: KA121 SCH, Număr de referință proiect: 2021-1-RO01-KA121-SCH-000005887,având un grant aprobat de 42 900 Euro,pe parcursul căruia s-au realizat 17 mobilităţi ale profesorilor.Acest proiect este co-finanţat de către Uniunea Europeană prin Programul ERASMUS + și s-a derulat in perioada 01.09.2021 - 30.11.2022

Fiecare participant la mobilități pentru atingerea obiectivului de creștere a competențelor digitale pentru cadrele didactice de diferite discipline în perioada 01.09.2021-31.11.2022 a realizat următoarele activități:

  • minim 1 activitate de informare,
  • 2 activități de diseminare a informației,
  • 1 activitate de mentorat,
  • 1 lecție utilizând metode și tehnici învățate la curs,
  • 2 modele de activități utilizând strategii și metode învățate la curs pentru a realiza un material didactic auxiliar cu modele de activități, care va fi publicat pe site-ul și blogul proiectului. 

BROȘURA PROIECTULUI

MOBILITATEA 4- SEPTEMBRIE 2022

Curs de perfecționare pentru cadre didactice de la Colegiul Economic ,,Anghel Rugină" Vaslui, desfășurat la Florența, Italia

septembrie 2022

În perioada 12 - 23 septembrie 2022, un grup de trei cadre didactice ( Mustață Elena, Nicu Cristina Nuța și Volocariu Doina) de la Colegiul Economic "Anghel Rugină" Vaslui au participat la cursul de formare "Creativity, Innovation, Motivation and New Teaching Methodologies", organizat de Europass Teachers Academy, Florența, Italia, derulat în cadrul proiectului Erasmus+ pentru Mobilități în domeniul Educației Școlare, cod Acțiune: KA121 SCH, număr referință proiect: 2021-1-RO01 KA121-SCH-000005887.

Cursul a fost o oportunitate prin care cadrele didactice au învățat cum să motiveze elevii cu sarcini bazate pe rezolvarea problemelor și gândirea creativă, să creeze exerciții și activități centrate pe elev, să îi motiveze și să îi facă să reflecteze asupra comportamentului lor, să dea instrucțiuni clare, să lucreze în echipă și să dezvolte relații pozitive, să facă față comportamentelor dificile lucrând la soluții colaborative, să evalueze corect elevii și să ofere feedback folosind portofolii, să dobândească o privire de ansamblu asupra numeroaselor posibilități educaționale de utilizare a instrumentelor online și asupra dimensiunii motivaționale aduse în clasă prin utilizarea acestora, să caute conținuturi audiovizuale pe platforme pentru învățământ si sa le poată alege pe cele mai potrivite în funcție de nevoile elevilor.

Acest curs a permis profesorilor să învețe mai multe despre gestionarea eficientă a unei săli de clasă, care are la bază participarea implicată folosind creativitatea și cele mai recente instrumente educative.

Cadrele didactice au dobândit o perspectivă mai amplă asupra a ceea ce face ca o sală de clasă să funcționeze fără probleme și au achiziționat un set de idei concrete despre cum să aplice noi strategii de predare pentru a spori abilitățile de ordin înalt la studenții de astăzi. 

MOBILITATEA 3- IUNIE 2022

CURS DE PERFECȚIONARE LA ROMA PENTRU CINCI CADRE DIDACTICE DE LA COLEGIUL ECONOMIC ,,ANGHEL RUGINĂ" VASLUI

În perioada 6-10 iunie 2022, un grup de cinci cadre didactice (Borțun Cristina Anca, Bughiuș Gabriela, Ciobanu Isabela, Paraschiv Mihaela, Ponea Dragoș) de la Colegiul Economic "Anghel Rugină", Vaslui au participat la cursul de formare "Interactive ICT-based, web and digital tools for an effective blended, flipped and cooperative learning", organizat de Enjoy Italy, Roma-Italia, derulat în cadrul proiectului Erasmus+ pentru Mobilități în domeniul Educației Școlare, cod Actiune: KA121 SCH, număr referință proiect: 2021-1-RO01 KA121-SCH-000005887.

Cursul a vizat conștientizarea și identificarea obstacolelor ce pot apărea în demersul educațional, îmbunătățirea competențelor digitale, utilizarea unor instrumente digitale adaptate nevoilor actuale de formare și proiectarea unor materiale interactive, utile în activitatea de predare-învătare-evaluare. Instrumentele digitale interactive urmăresc motivarea elevilor, participarea activă pentru o învățare eficientă mixtă și cooperativă.

Profesorii participanți au învățat cum să proiecteze lecții interactive prin utilizarea platformelor și aplicațiilor: Nearpod, Moodle, Blendspace, Quizizz, FlipGrid, Edpuzzle, Padlet, Story Jumper, Book Creator, Genially, Makebeliefscomix, Storyboarding, Simple Show, EdShelf. Noutatea acestor platforme constă în crearea unor lecții video interactive, povești video, cărți digitale, benzi desenate, jocuri video precum și editarea video a unor materiale deja existente și conectarea la clasele virtuale.

Pe lângă dobândirea și perfecționarea competențelor digitale interactive, au fost identificate și valorificate și alte oportunități de formare a elevilor prin exemplele de bune practici ale școlilor partenere, ce vin în întâmpinarea nevoilor reale ale comunității locale.

Participanții la curs vor realiza, pe baza cunoștințelor acumulate, lecții interactive prin aplicarea de strategii inovatoare, utilizand instrumentele TIC și resursele virtuale noi dobândite, stimulând astfel gândirea critică a elevilor și o mai bună asimilare a informațiilor.

MOBILITATEA 2- MAI 2022

Cadre didactice de la Colegiul Economic "Anghel Rugină" Vaslui, au participat în perioada 2-13 mai 2022, la cursul de formare "Creativity, Innovation, Motivation and New Teaching Methodologies", organizat de Europass Teacher Academy, Barcelona, Spania, curs derulat în cadrul proiectului Erasmus+ pentru mobilități în domeniul educație școlară, cod acțiune KA121 SCH, număr de referință 2021-1-RO01-KA121-SCH-000005887.

Participarea la curs a profesorilor Casandra Ana, Casandra Olimpiu-Radu, Nițică Mihaela și Sava Oana-Gina, a adus o schimbare majoră la nivelul instituției în modul de predare-învățare-evaluare adaptat la noile standarde educaționale pe plan european, în contextul dezvoltării accentuate a unui învățământ digital.

Cursul de formare "Creativity, Innovation, Motivation and New Teaching Methodologies" se adresează profesorilor care doresc să învețe mai multe despre gestionarea unei săli de clasă eficiente și actualizate, care încurajează participarea și învățarea folosind creativitatea și cele mai recente instrumente de clasă.

Prin activități interactive și captivante, participanții la curs au învățat, cum să creeze și să gestioneze lecții Flipped Classroom, de asemenea, cum să aplice noi strategii de predare-învățare, cum să stimuleze motivația, să dezvolte relații și cum să utilizeze instrumentele online (Kahoot, ePortfolios, Edpuzzle, Padlet, Trello, Socrative, Quizlet) potrivite pentru o varietate de activități educaționale, precum și cum să includă în activitatea educațională o serie de resurse vizuale în educație(VTS), conținuturi audiovizuale accesând platforme pentru învățământ (Google, Youtube, Wordclouds).

Participanții la curs, vor realiza lecții interactive prin aplicarea de strategii inovatoare, prin utilizarea instrumentelor TIC și a resurselor virtuale noi dobândite, stimulând astfel gândirea critică a elevilor și o mai bună asimilare a informațiilor.

Activitățile didactice realizate, vor contribui la creșterea calității educației teoretice și practice oferită de Colegiul Economic "Anghel Rugină" Vaslui, la dezvoltarea dimensiunii europene a pregătirii pe care o oferă elevilor.

https://actualvs.ro/patru-cadre-didactice-de-la-colegiul-anghel-rugina-s-au-specializat-la-barcelona/

MOBILITATEA 1- MARTIE 2022

            Într-o societate dinamică, aflată în permanentă schimbare, este necesar ca profesorul să fie deschis în ceea ce privește o nouă abordare a procesului de predare-învățare-evaluare. Cadrele didactice care predau la Colegiul Economic ,,Anghel Rugină'' Vaslui au dovedit o permanentă preocupare pentru perfecționare, astfel încât învățarea să se realizeze într-o manieră modernă, prin îmbunătățirea abilităților digitale și familiarizarea cu instrumentele oferite de Internet.

În acest sens, s-au făcut demersurile necesare și s-a obținut aprobarea Proiectului din cadrul Acreditării Erasmus + pentru mobilități în domeniul educaţiei școlare pentru perioada 2021 - 2027, Cod Acțiune: KA121 SCH, număr referință proiect: 2021-RO01-KA121-SCH-000005885, form ID:KA121-SCH-9D6C7C1A.

Unul dintre obiectivele proiectului vizează îmbunătăţirea competențelor digitale pentru 18 cadre didactice de diferite discipline de la Colegiul Economic "Anghel Rugină" Vaslui. Astfel, cinci cadre didactice din școală, Litră Corina-profesor de matematică, Botezatu Andreea-profesor de discipline economice, Păcuraru Cristina-Diana-profesor de limba și literatura română, Tanasă Alina-profesor de discipline economice și Onilă Oana-Cătălina- profesor de limba engleză, au participat la cursul de formare How to Plan an Online Training, organizat de Anatolia Eğitim ve Danışmanlık și desfășurat în perioada 21-25 martie 2022 la Paris, Franța.

Cursul a oferit participanților oportunitatea de a interacționa cu profesori din Polonia, Grecia, Cehia și Portugalia și a fost un prilej de prezentare a sistemului de învățămînt din fiecare țară, dar și de colaborare în cadrul activităților interactive propuse de formator. Participanții au luat contact cu unul dintre cele mai actuale trenduri în educație, care poate fi aplicat cu succes în mediul online, FLIPPED CLASSROOM. Dacă, în mod tradițional, profesorii transmit informațiile noi, iar elevii ascultă, iau notițe, înregistrează și fac apel la memorie, FLIPPED CLASSROOM este un demers invers, prin care copiii se familiarizează cu un conținut nou acasă, îl exersează și pun în practică la școală. Astfel, rolurile se inversează, elevul devenind element al al procesului instructiv- educativ.

De asemenea, profesorii au avut posibilitatea de a-și perfecționa abilitățile digitale prin crearea unor jocuri educaționale cu ajutorul Nearpod, Kahoot, Quizlet, Wordwall sau Socrative, conștientizând faptul că utilizarea noilor tehnologii contribuie hotărâtor la stimularea interesului şi a curiozităţii elevilor, susținând dorința de cunoaștere a acestora.

În penultima zi a cursului s-a desfășurat o activitate outdoor, sub forma jocului Actionbound, fapt ce a permis participanților să descopere cele mai importante monumente istorice din cartierul Montmartre, al cărui punct principal este biserica Sacre-Coeur.

Conferinţa de deschidere  a Proiectului derulat de către Colegiul Economic ,,Anghel Rugina" Vaslui în cadrul Acreditării Erasmus + Mobilități în domeniul Educaţie Şcolară

Pe data de 22 noiembrie 2021,s-a desfăşurat pe Google Meet Conferinţa de deschidere pentru Proiectul derulat de către Colegiul Economic ,,Anghel Rugina" Vaslui în cadrul Acreditării Erasmus + Mobilități în domeniul Educaţie Şcolară, Cod acțiune :KA121 SCH,

Număr de referinţă proiect: 2021-1-RO01-KA121-SCH-000005887,având un grant aprobat de 42 900 Euro,pe parcursul căruia se vor realiza 18 mobilităţi ale profesorilor. Acest proiect este co-finanţat de către Uniunea Europeană prin Programul ERASMUS + şi se va derula in perioada 01.09.2021 - 30.11.2022

Acest proiect este finanțat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene.

Prezenta comunicare reprezintă doar punctul de vedere al autorului și Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru conținutul ei.

Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți